חוות דעת וביקורות באתר החברה יכולות לעזור ללקוח להבין אם השירות או המוצר מתאימים לו וטובים עבורו מכמה בחינות:
תובנות ממשתמשים דומים: ביקורת של לקוחות אמיתיים יכולה לספק תובנות ממשתמשים אחרים שכבר השתמשו בשירות או במוצר. על ידי קריאה של החוויה הספציפית שלהם, הלקוח יכול להבין טוב יותר אם ואיך השירות או המוצר יתאימו לו.
דוגמאות מהעולם האמיתי: ברבים מהמקרים, חוות דעת וביקורות כוללות דוגמאות ותרחישים מהעולם האמיתי על אופן השימוש בשירות או במוצר, מה שיכול לעזור ללקוח להבין את השימוש האמיתי בפועל והאם זה יעיל עבורו.
יתרונות וחסרונות: ביקורות אמינות לא יכללו רק את יתרונות המוצר או השירות, אלא גם את החסרונות שלו. הלקוח הסביר מבין שכשהוא נתקל בביקורת שלילית, היא יכולה גם לעזור לו על ידי כך שהוא נחשף לחסרונות המוצר עוד בטרם השתמש בו. בנוסף, נוכחותן של ביקורות שליליות יכולה להעלות את רמת האמינות של השירות או המוצר בעיניי הלקוח.
תכונות ספציפיות: ביקורות יכולות לדבר על תכונות או פונקציות ספציפיות של השירות המוצר, ובכך לעזור ללקוח להעריך אם התכונות הללו חשובות לו והאם הן יוסיפו ערך לחוויה האישית שלו.
השוואה: לקוחות יכולים להשוות ביקורות על שירות או מוצר שהם רוצים בשביל להבין מה מהם מתאים להם יותר, או לאיזה ביקורות הם מאמינים יותר. חווית משתמש יכולה לעזור בהכרת המוצר או השירות ובהבנת הערך האמיתי שלו.
חוות דעת וביקורות יכולות לשמש מקור מידע חשוב המסייע ללקוח להבין אם השירות או המוצר מתאים לו וטוב עבורו. הלקוח יצליח לבנות אמון ולסמוך יותר על החברה, השירות או המוצר, אם יתקיימו הגורמים הבאים:
- אם הלקוח ירגיש שהביקורת אמיתית ואמינה, על ידי כך שהיא תכלול סיפור אישי או פרטים מזהים. ביקורות חיוביות מדי או כאלה שדומות אחת לשניה, כנראה שלא יראו אמינות מאוד.
- ככל שהלקוח יראה יותר ביקורות מגוונות ממקורות שונים, הוא יוכל להעריך טוב יותר את המוצר או השירות.
- ביקורות שקופות הכוללות פרטים מזהים, לוגו חברה או כשיש בהן תו-אמון אם מדובר באתר חיצוני שאוסף ביקורות, יהיו אמינות הרבה יותר מביקורות שלא ברור מי כתב אותן.
- אם יש עקביות באופי הביקורות, זה עוד דבר שיוסיף להן אמינות. אם משתמשים רבים מדווחים על היבט מסוים של השירות או המוצר כטוב או רע, כנראה שיש בזה מן האמת.
- רשתות חברתיות יכולות לספק מידע אמין מכיוון שהן נותנות את הבמה לאנשים אמיתיים, מזוהים וכאלה שכנראה יש להם איזשהו ניסיון עם המוצר או השירות, ולכן אפשר להשתמש גם בהן בשביל להבין את טיב המוצר או השירות.
הלקוח יודע שגם לאחר שהוא קרא את חוות הדעת והביקורות, וגם אם הן עזרו לו לקבל תמונה מדויקת על המוצר או השירות, כעת עליו להפעיל חשיבה ביקורתית ועצמאית ולהבין אם כל מה שהוא קרא עומד עם הציפיות שלו, בשביל להקטין את סיכויי האכזבה שלו מהמוצר או השירות.
דוגמאות לחוות דעת וביקורות של לקוחות אפשר לקרוא כאן